Coronavirus - update 25 januari 2022

Update 25 januari 2022

We mogen weer open! Het is nog niet helemaal zoals vanouds, maar we kunnen in elk geval onder voorwaarden weer open. Vanaf morgen gelden voor ons als vereniging de volgende regels:
- Op woensdagavond is de club open van 19:30 uur tot 22:00 uur;
- Op zondagen is de club gedurende de reguliere openingstijden geopend;
- Alle bezoekers dienen een zitplaats te hebben;
- Ook de kleedkamers en douches zijn open;
- Voorwaarde hierbij is wel het dragen van een mondkapje (vanaf 13 jaar) tijdens het verplaatsen, het bezit van een geldig coronatoegangsbewijs (vanaf 18 jaar) en het houden van 1,5m afstand;
- Vrijwilligers die bezig zijn met vrijwilligerswerk zijn ook buiten de vaste openingstijden welkom, voor zover zij daadwerkelijk bezig zijn met hun werkzaamheden als vrijwilliger (schoonmaak, onderhoud, etcetera). Gedurende hun werkzaamheden hoeven zij niet in het bezit te zijn van een coronatoegangsbewijs. Wel dienen zij zich aan de algemene maatregelen te houden.

We hopen jullie snel weer te zien op de club.

Update 18 januari 2022

Sinds de afgelopen persconferentie zijn er weer wat meer mogelijkheden om gebruik te maken van de faciliteiten bij onze vereniging. De kleedkamers en douches mogen weer gebruikt worden. Voorwaarde hierbij is wel het dragen van een mondkapje (vanaf 13 jaar) tijdens het verplaatsen en het bezit van een geldig coronatoegangsbewijs (vanaf 18 jaar). De verplichting van het coronatoegangsbewijs geldt niet voor vrijwillligers die bezig zijn met hun vrijwilligerstaken. Ook tijdens het sporten buiten is dit uiteraard niet verplicht.

De kantine mag weer open voor afhalen. Echter gezien de rust op de vereniging in de winter qua sportieve activiteiten, is in het bestuur besloten nog niet van deze mogelijkheid gebruik te maken. We wachten tot de kantine weer geheel open mag. Het biedt vrijwilligers tijdens hun werkzaamheden (schoonmaak, onderhoud, training en wedstrijden, bestuursvergaderingen, etcera) wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld een kop koffie te pakken.

Opleidingen en (bestuurs)vergaderingen zijn ook weer toegestaan, mits er voldoende ruimte is om 1,5 meter afstand te houden. Voor het geplande theorieexamen dat niet door kon gaan vanwege de maatregelen, wordt nog gekeken naar een nieuwe datum. Hierbij wachten wij ook nog de eerstvolgende persconferentie af, in de hoop dat de kantine dan ook weer geopend mag worden voor een drankje achteraf.

Update 26 december 2021

Zoals jullie waarschijnlijk niet is ontgaan, zijn er sinds afgelopen zondag weer nieuwe maatregelen van kracht. Het uitzoeken wat dit voor onze club betekent, was dit keer helaas een makkelijke opgave: we moeten helemaal dicht. Tot nader bericht zijn dus zowel de kantine als de kleedkamers gesloten. Er mag individueel nog wel gesurft worden, dus de containers blijven toegankelijk. Helaas wordt het dan buiten omkleden en thuis douchen. Het is het niet anders. We hopen op beter nieuws na de volgende persconferentie in januari. Gelukkig kunnen we nog wel oliebollen bakken, mooie gelegenheid om de club nog weer even te zien.

Voor nu allemaal fijne feestdagen en een sportief 2022 gewenst.

Update 30 november 2021

Naar aanleiding van de persconferentie op 25 november 2021, aangaande de coronamaatregelen, heeft het bestuur gekeken wat dit voor gevolgen heeft voor onze vereniging. Ten opzichte van de vorige set aan maatregelen is het volgende veranderd:
- Op zondagen is de club geopend tot 17:00 uur. Alle bezoekers dienen in het bezit te zijn van een geldig coranatoegangsbewijs.
- De kleedkamers/douches blijven vooralsnog geopend, maar mogen na 17:00 uur niet meer worden gebruikt. Hier dien je ook in het bezit te zijn van een geldig coranatoegangsbewijs.

De volgende maatregelen blijven onveranderd:
- Op woensdagavond is de kantine voor horecadoeleinden gesloten.
- Op woensdagavond wordt van 1900u tot 2000u theorieles gegeven. Hierbij is de bar gesloten. Hierdoor moeten wij voldoen aan de regels die gelden in het onderwijs. Dat wil zeggen: het dragen van een mondkapje tot je op de plek zit en anderhalve meter afstand houden.
- Na afloop van de theorieles is er dus ook geen gelegenheid om te blijven hangen voor een hapje/drankje, dan kantine wordt dan gesloten.

Origineel bericht:

Beste leden,

Naar aanleiding van de persconferentie op 12 november 2021, aangaande de coronamaatregelen, is het bestuur op 15 november bijeen gekomen om te kijken wat dit voor gevolgen heeft voor onze vereniging. Tijdens de bestuursvergadering is, in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving, het volgende besloten:

• Op woensdagavond is de kantine voor horecadoeleinden gesloten.
  • Op woensdagavond wordt van 1900u tot 2000u theorieles gegeven. Hierbij is de bar gesloten. Hierdoor moeten wij voldoen aan de regels die gelden in het onderwijs. Dat wil zeggen: het dragen van een mondkapje tot je op de plek zit en anderhalve meter afstand houden. Deelnemers hoeven niet in het bezit te zijn van een coronatoegangsbewijs
  • Na afloop van de theorieles is er dus ook geen gelegenheid om te blijven hangen voor een hapje/drankje, de kantine wordt dan gesloten.
  • Op zondagen is de club gedurende de reguliere openingstijden geopend. Alle bezoekers dienen in het bezit te zijn van een geldig coranatoegangsbewijs.
  • De kleedkamers/douches blijven vooralsnog geopend. Hier dien je ook in het bezit te zijn van een geldig coranatoegangsbewijs. Hou er dus rekening mee dat er naar gevraagd wordt.
  • Vrijwilligers die bezig zijn met vrijwilligerswerk zijn ook buiten de vaste openingstijden welkom, voor zover zij daadwerkelijk bezig zijn met hun werkzaamheden als vrijwilliger (schoonmaak, onderhoud, etcetera). Gedurende hun werkzaamheden hoeven zij niet in het bezit te zijn van een coronatoegangsbewijs. Wel dienen zij zich aan de algemene maatregelen te houden.

Het bestuur van WSV Zegerplas