Verslag derde clubwedstrijd - door Jeroen Giesen

IMG00061-20110417-1321
Zoals al in het vorige artikel met de uitslag aangegeven, zouden we van Jeroen nog een stukje krijgen. Inmiddels hebben wij die ontvangen, dus die willen we jullie natuurlijk niet onthouden. Jeroen bedankt voor het schrijven van het verslag!

Verslag Surf / club wedstrijd WSV Zegerplas

Zondag 15 september was het dan zo ver we mochten voor de 3e keer dit jaar kijken wie dan echt de snelste van de vereniging is. Een surfwedstrijd begint altijd al een dag van te voren met het kijken van de weersvoorspellingen deze gaven aan dat het erg hard zou gaan waaien en dat er nog wat regen tussen door zou gaan komen.

Toen ik zondag wakker werd en de gordijnen van mijn kamer open deed stond ik eigenlijk een beetje verbaast te kijken er was weinig wind en het zonnetje scheen! Ik had snel mijn brood gepakt en alle andere surfspullen en snel naar de club gegaan om alles klaar te leggen. Eenmaal aangekomen was het net zoals altijd erg gezellig op de club iedereen was vrolijk en had er zin in, misschien had het zonnetje daar wel iets mee te maken? Daarnaast waren er meer surfers dan normaal een paar beginnende surfers kwam gezellig mee doen in totaal waren er 18 deelnemers! Op gedeeld in 3 klassen de A voor de gevorderden (waar ik in mee vaar) de B voor de beginners en de C voor de rookies.

Om half 11 was de skippersmeeting hier word aan alle deelnemers uitgelegd hoe de baan ligt, hoe deze gevaren moet worden, de startprocedure en alle bijzonderheden. Er was vandaag door de wedstrijdleiding gekozen voor een niet al te grote baan wat betekend dat we gewoon 5 manches konden varen. Om 11 begon de eerste manche, voor mij persoonlijk erg slecht de start was beroerd zo slecht dat ik ondanks een goede manche toch nog 3 na laatste werd. Gelukkig kon ik in de 2e manche weer een hoop goed maken door netjes 3e over de streep te komen alles liep gewoon lekker en kon lekker varen. Helaas ging na de 2e manche de wind een beetje liggen en kon ik niet meer goed meekomen met de over het resultaat spreek ik liever niet.

Na de 3e manche was het pauze daar waren een hoop mensen erg blij mee. Het zonnetje ging schijnen en van de bar en frituur werd in overvloed gebruik gemaakt. Daarnaast was er iets te vieren Joost en Mirelle waren 1 jaar getrouwd en hadden lekker een taart gebakken! In de pauze werd ook goed de onderlinge strijd erg duidelijk Frank en Mark waren de twee koplopers van vandaag en je kon goed zien dat er een grote strijd tussen de twee heren was. En ook ik had zo mijn strijd zoals altijd vaar ik niet alleen tegen de andere deelnemers maar ook tegen mijn vader en dat kan natuurlijk niet gebeuren zonder elkaar op te jutten.

Na de pauze nam de wind in mijn voordeel toe waardoor het erg spannend werd we gingen met de top 4 nagenoeg met elkaar richting de 1 na laatste boei hier werden alleen de heren van de jongens gescheiden want Frank en Mark wisten gewoon weer de 1e en 2e plek te veroveren vlak voor mijn neus langs. De 5e manche was net zo spannend helaas door een verkeerde beslissing mijn goede positie verspeeld maar weer een goede 4e plek behaald.

Na de 5e finish was het dan weer zo ver de wedstrijd was afgelopen en iedereen had alles gegeven en een voldaan gevoel. Op de kant werd al gespeculeerd over wie nou waar zou eindigen maar dat is natuurlijk pas definitief als de wedstrijdleiding dit bekent maakt op de prijsuitreiking. De prijsuitrijking begon om 15:00 de volgende uitslag werd medegedeeld:

Klassen A:
1.                  Frank Vermeer
2.                  Mark Kientz
3.                  Edwin Verheijden

Klassen B:
1.                  Mirelle Pastoor -Maas
2.                  Joost Pastoor
3.                  Sven Uitendaal

Klassen C:
1.                  Astrid Heida
2.                  Jelle Meijer
3.                  Sietze Meijer

Ik vind dat deze zondag als een beste dag mag worden beschouwd, we hadden alles wat we nodig hadden, zon, wind, gezellige mensen en een wedstrijdleiding die zoals altijd alles tot in de puntjes toe goed regelt. Iedereen bedankt voor de gezellige dag! Mocht u nou denken nouja ik wil eigenlijk ook wel eens leren surfen? Kom gerust eens een keer langs kijk voor alle informatie op wsvzegerplas.nl

Hopelijk tot gouw op het water!

Greatz Jeroen Giesen