Ben en Twan winnen 1e clubwedstrijd 2011

Vandaag was het dan zover, de eerste clubwedstrijd van seizoen 2011. De omstandigheden waren helaas weer redelijk typerend voor de clubwedstrijden op de Zegerplas: weinig wind en een ietwat verlegen zonnetje.

Maar goed, desalniettemin verschenen er vanmorgen toch weer 8 potentiële deelnemers aan de waterkant. De 1e moest echter helaas al na een paar meter afhaken wegens problemen met het materiaal en de gesteldheid. Volgende keer beter Marco!

In de recreatieklasse stond er vanmorgen slechts 1 deelnemer aan de start. Een echte uitdaging was de overwinning dus niet voor Twan vandaag, maar hij heeft ondanks het gebrek aan tegenstanders wel alle manches uitgevaren en is zelfs na de pauze nog overgestapt naar een groter zeil. Hulde dus en nogmaals gefeliciteerd!

Bij de ervaren surfers in de wedstrijdklasse zagen we vanmorgen een nieuwe deelnemer in het startveld. Robby moest het tegen onze toppers opnemen na vorig jaar kampioen te zijn gewonnen in de recreatieklasse. Ondanks een 3e plaats tijdens manche 4 kon hij vandaag niet verder komen dan een 5e plek in de klasse. Jeroen ging het helaas nog wat minder goed af vandaag, hij was duidelijk niet in vorm en kwam slechts tot een 6e plaats. Wellicht dat dit na een aantal lessen nog een mooie strijd kan worden komend seizoen.

Iets meer naar voren streden Ronald en Andries om de 3e plaats. Naar mate de wedstrijd vorderde wist Andries Ronald steeds meer op de hielen te zitten. Af en toe kwam hij Ronald zelfs voorbij. Zoals jullie al uit de tekst op hebben kunnen maken heeft Ronald de strijd in zijn voordeel kunnen beslechten. Hij eindigde vandaag op een wel verdiende 3e plek.

Aan de kop van het veld ging het tussen de oude en nog-aanmerkelijk-oudere rotten in het vak: Mark en Ben. Ondanks dat Mark nog enkele keren voor Ben wist te komen tijdens de manche, wist hij geen enkele overwinning van hem af te pakken. Het was dus wederom Ben die een clubwedstrijd op zijn naam schreef na 5 keer als 1e over de finish te zijn gekomen.

Al met al toch een spannende strijd dus op het water, ondanks de 'niet optimale' omstandigheden. Wij zijn alvast benieuwd wat de komende clubwedstrijd (15 mei, 2 uur van Alphen, start om 1400u) gaat brengen. Dus bereidt je goed voor en nodig ook al je vrienden/kennissen/vijanden etc uit om mee te doen.

Volledige uitslag

Wedstrijdklasse
1. Ben Boon
2. Mark Kientz
3. Ronald Giesen
4. Andries Warreman
5. Robby de Heij
6. Jeroen Giesen

Recreatieklasse
1. Twan Daniels

p.s. wist u dat de gehele wedstrijd ook via onze Twitter pagina te volgen was inclusief foto's?!

De dag in foto's!