Uitslag en foto's clubwedstrijd 27-09-2020

Ondanks dat het einde van het surfseizoen al weer in zicht is, ziet het er naar uit dat we dit seizoen toch nog twee clubwedstrijden kunnen organiseren. Afgelopen zondag hebben we hier de eerste wedstrijd van gehad.

Ondanks dat de weervoorspellingen aangaven dat er een grote kans op regen was in de ochtend was het gelukkig droog met een best stevige, aanlandige wind. Mooie omstandigheden dus om te varen!

Voor de wedstrijdcommissie erg leuk om te zien dat er een behoorlijk groot deelnemersveld aanwezig was. Een hoop oudgedienden, maar zeker ook een heleboel nieuwe cludleden op 't water! Er waren 23 deelnemers verdeeld over 3 wedstrijdklassen die met elkaar streden om de winst.

Afgelopen 3 weken hadden we op de woensdagavond trainingen al redelijk wat oefeningen gedaan met betrekking tot het wedstrijdvaren. Met name aan de startprocedure. Hoewel de start toch altijd wat lastig is voor velen, was het duidelijk te zien dat deze trainingen erg hebben geholpen. Bijna iedereen lag op, of rond, de startlijn tijdens het startsignaal wat zorgde voor een mooie strijd aan het begin van de wedstrijd.

Uiteindelijk hebben we 5 manches kunnen varen en zien de resultaten er als volgt uit:

Wedstrijdklasse

3. Bart van Tessel
  4. Nathalie Hahn
  5. Wessel van Tessel

Doordat de benedenboei voor het clubgebouw lag zijn er een hoop mooie foto's gemaakt door fotograaf Dieter. Deze willen we jullie natuurlijk niet onthouden!