Grootwater evenement Reeuwijkse Plassen

Na een week van wisselende windvoorspellingen werd besloten om het eerste grootwateruitje een dag te vervroegen naar zaterdag. Hoewel zo'n beslissing natuurlijk lastig is om op korte termijn te maken was het achteraf een goede keuze. De keuze voor de locatie is uiteindelijk gevallen op de Reeuwijkse Plassen. Met Noord-Oosten wind is deze plas prima vaarbaar en nog lekker in de buurt ook!

We verzamelden op onze vereniging om daar alle materialen te pakken en te zien of alle deelnemers vervoer hadden. Na een korte rit optuigen op het gras aan de waterkant bij de Windsurfclub Reeuwijk. Er werd daar al lekker gevaren en we konden even afkijken welk maatje zeil het ging worden.

De windopbouw op de plas was erg goed. Voorin was de wind goed voor de beginnende surfers terwijl ook de gevorderden achterin goed konden knallen. En dat alles met een strak blauwe lucht en heerlijk zonnetje. Het had zomaar anders kunnen zijn in april!

Nadat iedereen met een lach van het water af kwam en opgeruimd had, zijn nog even de ervaringen en sterke verhalen gedeeld met een drankje en bitterballetje in het clubhuis daar.

Het volgende grootwateruitje is alweer op 14 mei. Benieuwd of we weer zo een mooie dag gaan hebben!

Hierbij nog wat foto's van Cornelia en Auke.