Coronavirus - update 9 mei 2020

Update 9 mei
Ook met de volwassenen mogen inmiddels weer meedoen aan de training. Alle wedstrijden zijn in elk geval tot 1 september 2020 nog geannuleerd.  We hopen de dagcursussen ook weer te mogen geven, maar daar is nog geen uitsluitsel over.

Update 25 april
We gaan weer trainen! Weliswaar alleen nog met de jeugd onder de 18 en in iets aangepast vorm, maar we mogen gelukkig weer het water op. Op 29 april is daarom weer de eerste trainingsavond. In het protocol covid-19 lees je meer over de maatregelen die we nemen om verantwoord weer met de training te beginnen.

Update 3 april
Naar aanleiding van de aangescherpte regels om verdere verspreiding tegen te
gaan van het COVID-19 virus heeft het bestuur besloten om de gehele club voor
gesloten te verklaren. Vanaf vrijdag 3 April 2020 is alles gesloten en kan er niet omgekleed en gedoucht meer worden. Dit geldt voor alle leden en zwemmers die gebruik maken van onze accommodatie. Wij hopen op jullie verdere medewerking door niet meer naar binnen te gaan.

Update 24 maart
Naar aanleiding van alle genomen maatregelen blijft ook ons clubhuis gesloten voor activiteiten. Wil je als lid toch gaan windsurfen of suppen op de Zegerplas dan
kunnen wij dit niet verbieden. Maak je gebruik van kleedkamer en douche neem dan gestelde regels in acht. Er zijn middelen voor ontsmetten aanwezig. Neem je eigen verantwoordelijkheid en ga niet met meerdere tegelijk naar binnen.
Vandaag is alles gereinigd en ontsmet

Update 12 maart
In overleg met het dagelijksbestuur is op dit moment toch besloten de club gesloten te houden tot 1 april. Woensdag en Zondag is het clubhuis dus gesloten. De prijs- en diploma-uitreiking zal verplaatst worden naar een andere datum. We hopen dat de club weer open is tijdens de eerste training op 1 april.

Bericht 11 maart
De actuele ontwikkelingen van het coronavirus hebben onze aandacht. We kijken daarbij goed naar de algemene richtlijnen en adviezen die ons vanuit het Watersportverbond, het RIVM, de GGD en de media tegemoet komen.

Wij volgen de volgende adviezen:

• De club blijft gewoon open. Er is geen reden om de club te sluiten zonder uitdrukkelijk advies vanuit de gemeente of de GGD.

• Leden die niet ziek zijn kunnen gewoon komen. Als een lid wel ziek is maar niet in besmette gebieden is geweest gaat het waarschijnlijk om een gewone griep of verkoudheid. Handel dan als normaal: Ziek lekker thuis uit en kom weer gezellig naar de vereniging als je beter bent!

• Vertrouw je de situatie niet omdat iemand in de omgeving wél in besmette gebieden is geweest én er sprake is van koorts met luchtwegklachten, neem dan telefonisch contact op met uw huisarts.

• Wat kunnen we samen doen om verspreiding te voorkomen:

• Was je handen regelmatig

• Hoest en nies aan de binnenkant van je elleboog

• Gebruik papieren zakdoekjes

• Vermijd direct contact zoals bijvoorbeeld handen geven

Actuele informatie over het nieuwe coronavirus is te vinden op de site van het RIVM (www.rivm.nl), de GGD (www.ggd.nl) en die van het Watersportverbond (www.watersportverbond.nl).

Namens het bestuur.
(Herman van Leeuwen)