Verslag en foto's dagcursus 7 juni

Misschien ligt het een beetje gevoelig, maar we blijven het toch proberen: mensen verslaafd maken. Na vorige week al 11 nieuwe leden te hebben geïnfecteerd met het windsurfvirus, was vandaag de volgende groep al weer aan de beurt!

De weersvoorspellingen leken nog niet heel veel goeds te beloven, dus er werd voor de gelegenheid een tent opgezet voor de deelnemers (de trainers konden er niet meer bij, dus die mochten in de regen staan) zodat zij droog konden zitten. Gelukkig hadden we de tent niet veel nodig.

Dit keer onder de bezielende leiding van Michel, begonnen 12 enthousiaste deelnemers eerst met een klein stukje theorieles.

theorieles

Iedereen heeft natuurlijk zo goed opgelet dat verdere uitleg niet nodig zal zijn, maar als geheugensteun voor de trainers nog even de theorie samengevat in 1 afbeelding.

theorie

Duidelijk verhaal lijkt ons zo, dus snel verder met de rest van de dag. De groep werd gesplitst in 2 delen die afwisselend gingen optuigen en hun eerste gesimuleerde 'meters' maakten op de simulator.

Iedereen knikte braaf dat ze de uitleg begrepen op de simulator, het leek allemaal eigenlijk vrij simpel. Het beloofde dus een makkie te worden voor de aanwezige trainers.

Voor de lunch mocht eenieder nog wennen aan het staan op een surfplank zonder zich direct om de zeilen druk te maken. Alvast even wennen aan de balans op het board en over de eerste watervrees heen. Gelukkig brak de zon al regelmatig door, dus het werd aangenaam qua temperatuur.

balansen

Na de lunch was het dan echt zo ver, we gingen windsurfen! Het bleek soms toch nog wat lastiger dan het op de kant leek. Moest dat zeil nou naar voren of naar achteren om te keren? En waarom wiebelt dat allemaal ineens veel meer dan net? Is die plank stuk ofzo? Zit een van de trainers onder water mijn plank steeds stiekem te draaien? Die wind doet ook ineens gek.

surfen

Binnen een mum van tijd zagen we echter iedereen met sprongen vooruit gaan. Het kostte soms wat moeite, maar voor het eind van de dag hebben we iedereen ontspannen heen en weer zien cruisen over de Zegerplas. Upwind, downwind, overstag, het leek ineens een stuk makkelijker te gaan dan eerder op de dag.

Moe maar voldaan keerde iedereen aan het eind van de middag weer terug naar de surfclub. Nog even opruimen (ja, dat hoort er helaas ook echt bij) en dan weer naar huis om energie te verzamelen voor de volgende training.

We hopen jullie allemaal snel weer te zien op de club voor de reguliere lessen. Tot die tijd nog even nagenieten met de rest van de foto's!